Mit eszik a baba?

 

          Ezt még egy gyakorlatlan apuka is tudja :) Normál esetben anyatejet. A szoptatás a legjobb a babának mert természetes, életkorának megfelelően tartalmazza a tápanyagokat. Tehát a baba mindig azt eszi amire szüksége van mert az anyatej összetétele folyamatosan változik.

        Ha anyunak nincs teje vagy a baba nem szopizik akkor jön a tápszer.  Manapság nagyon jó minőségű tápszereket készítenek, tévhit hogy attól hízik el a gyerek. Egyre jobban hasonlít az anyatejre, megkap belőle minden szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat. Egyedül immun anyagokat nem, de hátrány nem származik abból ha a babánknak nem tudunk anyatejet adni. Ha anyának nincs teje, lehet még hordani is anyatej központokból. Ez is nagyon jó a babának. Ha valakinek sok a teje el tudja adni, és ha valakinek nincs, és végképp nem akar tápszert adni a babának, akkor ez tökéletes megoldás. A tejet adó anyának kötelező mindenféle vizsgálatot elvégeztetnie, így kizárják a HIV TBC stb. tehát a betegségeket amik átkerülhetnek az anyatejbe. Majd az anyatejgyűjtő központ sterilizálja is a tejet így az tökéletesen biztonságossá válik.

Tehát egy csecsemő táplálására 3 lehetőségünk van

-anyatej

-tápszer

-női tej (más anya teje)

 

     Én nagyon szoptatás párti vagyok, nagyon szerettem volna a babámat így táplálni, az élet mégis úgy hozta, hogy nem tudtam. Megittam mindenféle tejserkentő teát, bevettem mindenféle tablettát, bevetettem egy csomó házi praktikát mégsem lett elég tejem. 2 hétig a babám tápszert kapott, majd volt egy anyuka akitől tudtuk hordani neki a tejet.  Férjem minden nap ment a tejért, én sterilizáltam, melegítettem. Nagyon hálásak vagyunk érte, hogy mégis sikerült valamennyi tejcsit adni a babánknak. Pár hónap után kiderült hogy a babánk tejfehérje érzékeny ezért abba kellett hagyni a tejet és speciális tápszerre kellett váltanunk. Így mi mindent kipróbáltunk amit csak lehetett :)

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladban.blog.hu/api/trackback/id/tr333137525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása